Δρ. Παναγιώτης Ι. Σταμάτης, Επίκουρος Καθηγητής,

Πανεπιστήμιο Αιγαίου,

Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού,     

Κτήριο 7ης Μαρτίου, γραφείο Β 30,

Λεωφόρος Δημοκρατίας 1, Ρόδος, Ελλάς

τηλ. 030 2241099149, stamatis@rhodes.aegean.gr

 

Συνοπτικό βιογραφικό σημείωμα

 

Ο Παναγιώτης Ι. Σταμάτης γεννήθηκε στη Ρόδο. Σπούδασε τις Επιστήμες της Αγωγής στην Παιδαγωγική Ακαδημία Μυτιλήνης, στο Τμήμα Νηπιαγωγών, στο Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης και στο Διδασκαλείο "Αλέξανδρος Δελμούζος" του Πανεπιστημίου Αιγαίου, όπου ολοκλήρωσε διετή κύκλο Μετεκπαίδευσης στη Γενική Αγωγή. Στο Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ.) του Πανεπιστημίου Αιγαίου, εκπόνησε και ολοκλήρωσε τη διδακτορική του διατριβή με άριστα, στην Παιδαγωγική Επικοινωνία.

Από το 1989 έως το 2012 υπηρέτησε στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, αποκομίζοντας μεγάλη διδακτική και διοικητική εμπειρία. Αποχώρησε ως Σχολικός Σύμβουλος Δημοτικής Εκπαίδευσης.

Το 2009 εκλέχθηκε στο Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου, όπου και διορίστηκε το 2012, στη βαθμίδα του Λέκτορα. Το 2014 εξελέγη και διορίστηκε στη βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή με γνωστικό αντικείμενο "Παιδαγωγική Επικοινωνία στην Προσχολική και Πρωτοσχολική Εκπαίδευση".

Εκτός από μακροχρόνια διδασκαλία σε δημοτικά σχολεία έχει διδάξει, επίσης, επί σειρά ετών:

-  στο Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ. του Πανεπιστημίου Αιγαίου, με σύμβαση (Π.Δ. 407/80),

-  στα Διδασκαλεία Κωνσταντίνος Καραθεοδωρή και Αλέξανδρος Δελμούζος του Πανεπιστημίου Αιγαίου,

στα Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Μοντέλα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών Μονάδων του Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ. Πανεπιστημίου Αιγαίου,

- στο Διατμηματικό-Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και του Πανεπιστημίου Αιγαίου Ψυχοπαιδαγωγική της ένταξης: Ένα σχολείο για όλους,

- στην Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.),

- στο Πρόγραμμα Ακαδημαϊκής Αναβάθμισης Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ. Πανεπιστημίου Αιγαίου,

- σε επιμορφωτικά προγράμματα για εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του: 

   Περιφερειακού Επιμορφωτικού Κέντρου (Π.Ε.Κ.) Πειραιά,

   Παιδαγωγικού Ινστιτούτου,

   Οργανισμού Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών (Ο.ΕΠ.ΕΚ.),

   Επιμορφωτικού Προγράμματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Αιγαίου,

   Ινστιτούτου Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Ι.Δ.ΕΚ.Ε.),

   Διαβαλκανικού Ινστιτούτου Δημόσιας Διοίκησης (Δ.Ι.Δ.Δ.) κ.ά.

Έχει συμμετάσχει σε συνέδρια, ως εισηγητής ή μέλος οργανωτικών και επιστημονικών επιτροπών.

Έχει συμμετάσχει σε εκπαιδευτικά και ερευνητικά προγράμματα.

Έχει εκδώσει, μόνος ή σε συνεργασία, παιδαγωγικά κ.ά. βιβλία.

Έχει δημοσιεύσει πλήθος άρθρων σε εφημερίδες, σε ελληνικά και διεθνή περιοδικά, σε πρακτικά συνεδρίων και συλλογικούς τόμους.

Έχει πραγματοποιήσει διαλέξεις σε κρατικούς φορείς, σε συλλόγους και στα Πανεπιστήμια Freie Berlin, Potsdam, Hamburg και Tübingen.

Είναι μέλος της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος.

Έχει τιμηθεί για το συγγραφικό του έργο από φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και από κοινωνικούς φορείς, όπου και έχει αναπτύξει πολυετή δράση, καθώς έχει διατελέσει πρόεδρος ή/και μέλος διοικητικών συμβουλίων δημοτικών οργανισμών, επιτροπών, συλλόγων, βιβλιοθηκών και φορέων εποπτευόμενων από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων της Ελλάδας.

Είναι έγγαμος και πατέρας δυο παιδιών.

 

Dr. Panagiotis J. Stamatis, Assistant Professor,

University of the Aegean,

Department of Sciences of Preschool Education and Educational Design,

7th of March building, office B 30,

Democratias 1, avenue, Rhodes, Greece

tel. 030 22410 99149, stamatis@rhodes.aegean.gr

 

Brief CV

 

    Dr. Panagiotis J. Stamatis was born in Rhodes island Greece. Initially, he studied the Sciences of Education in Pedagogical Academy of Mytilene, and then he continued his studies in Dept. of Preschool Education and in Dept. of Primary School Education, University of the Aegean. Also, he studied in Teachers' Training Center "Alexander Delmouzos", University of the Aegean, where he completed a two-year cycle of Further Teaching Training in Primary Education. On 2003, in the Department of Sciences of Preschool Education and Educational Design, University of the Aegean, he completed his PhD studies with honors in Pedagogical Communication (with emphasis on non verbal communication).

    Since 1989 to 2012 he worked in Primary School Education, reaping a great teaching and administrative experience. He left Primary School Education while he was a School Counselor (cooperating with teachers, pupils and parents on instructional and behavioral affairs), when he was appointed in University of the Aegean where, on 2009, he was initially elected in Department of Sciences of Preschool Education and Educational Design at the rank of Lecturer. In 2014 he was elected and appointed at the rank of Assistant Professor in the field of "Communication in Preschool and Early Primary School Education" .

    Except of primary schools he has also taught for many years in the follow institutions:

- Department of Sciences of Preschool Education and Educational Design, University of the Aegean (P.D. 407/80),

- Primary School Teachers' Training Center "Alexander Delmouzos" and Preschool Teachers' Training Center "Konstantinos Karatheodori", University of the Aegean

- Program for Postgraduate Studies (MA) in "Environmental Education", Dept. of Sciences of Preschool Education and Educational Design, University of the Aegean

- Program for Postgraduate Studies (MA) in "Models of Planning and Development of School Units", Dept. of Sciences of Preschool Education and Educational Design, University of the Aegean

- Interdepartmental-Interuniversity Program for Postgraduate Studies (MA) in "Psychoeducational of Inclusion: A school for all", of the Aristotle University of Thessaloniki and University of the Aegean

- School of Pedagogical and Technological Education (ASPETE)

 - Program for the Academic Improvement of Preschool Education Teachers, University of the Aegean

- Training Programs for Preschool, Primary and Secondary School Teachers and Trainers conducted by the:

      Regional Training Centre (PEK) of Piraeus,

      Greek Pedagogical Institute,

      Teachers' Training Organization (O.EP.EK.),

      Teachers' Training Program in Special Education of Univ. of the Aegean,

      Institute of Continuing Adult Education (IDEKE),

      Inter-Balkan Institute of Public Administration (D.I.D.D.)

Furthermore:

  He has participated in conferences as delegate and as a member of many scientific and organizing committees.

  He has participated in educational and research projects and programs.

  He has published pedagogical books, himself or in collaboration.

  He has published numerous articles in Greek and international journals, conference proceedings, books, magazines and other printed matters.

  He is reviewer in Greek and international journals.

  He has given lectures in various institutions, clubs and at the Universities Freie-Berlin, Potsdam, Hamburg and Tübingen.

  He is a member of the Greek Pedagogical Association.

  He has honored for his writings and participation by local authorities and institutions, where he is active for many years, as he has been President or/and Member of Municipal Organisms related to Education and Culture. Also he has been Member of many Committees, Associations, Libraries or other services regulated by Municipal Authorities or supervised by the Greek Ministry of Education and Relegious Affairs.

 He is married and father of two sons.

 

Δημοσιεύσεις - Publications

 

Βιβλία - Books

 

Σταμάτης, Π.Ι. (2015). Προσχολική και πρωτοσχολική παιδαγωγική: Επικοινωνιακές διαστάσεις της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Αθήνα: Διάδραση. ISBN 978-618-5059-27-9 (υ/ε)

 

Κοντάκος, Α. Θ. & Σταμάτης, Π. Ι. (2014). Επιστημονική επιμέλεια σειράς "Επικοινωνία και Εκπαίδευση", τ. 1, Μη λεκτική επικοινωνία στην εκπαίδευση: Θεωρία και πράξη. Αθήνα: Διάδραση. ISBN 978-618-5059-35-4, σ. 551.

Σταμάτης, Π.Ι. (2013). Επικοινωνία στην Εκπαίδευση. Αθήνα: Διάδραση, ISBN: 978-618-5059-06-4, σ. 335.

Σταμάτης, Π.Ι. (2012). Επικοινωνία στην Εκπαιδευτική και Διοικητική Διαδικασία. Βασικές έννοιες και στρατηγικές. Αθήνα: Διάδραση, ISBN: 978-960-954-17-94, σ. 192.

Σταμάτης, Π.Ι. (2011). Παιδαγωγική Επικοινωνία στην Προσχολική και Πρωτοσχολική Εκπαίδευση. β' έκδοση. Αθήνα: Διάδραση, ISBN: 978-960-954-14-11, σ. 416.

Σταμάτης, Π.Ι. (2009). Παιδαγωγική Επικοινωνία στην Προσχολική και Πρωτοσχολική Εκπαίδευση. α' έκδοση. Αθήνα: Ατραπός, ISBN: 978-960-459-06-50, σ. 416.

Σταμάτης, Π.Ι. (2005). Παιδαγωγική Μη Λεκτική Επικοινωνία. Ο ρόλος της απτικής συμπεριφοράς στην εκπαίδευση. Αθήνα: Ατραπός, ISBN: 960-6622-39-8, σ. 301.

 

Επιμέλειες βιβλίων - Editing of books

 

Κοντάκος, Α. Θ. & Σταμάτης, Π. Ι. (2014). Επιστημονική επιμέλεια της σειράς "Επικοινωνία και Εκπαίδευση", Αθήνα: Διάδραση, ISBN 978-618-5059-35-4.

Επιστημονική επιμέλεια του συλλογικού, 1ου τόμου της σειράς "Επικοινωνία και Εκπαίδευση" σε συνεργασία: H. G. Klinzing, Ν. Ε. Πολεμικός, Α. Θ. Κοντάκος  &  Σταμάτης, Π. Ι. (2014). Μη λεκτική επικοινωνία στην εκπαίδευση: Θεωρία και πράξη.  Αθήνα: Διάδραση. ISBN 978-618-5059-35-4, σ. 551.

 

Κεφάλαια σε βιβλία και άρθρα σε συλλογικούς τόμους - Chapters in books and articles in collective volumes

 

Σταμάτης, Π. Ι. (2014). Η έρευνα στο πεδίο της Μη Λεκτικής Επικοινωνίας στην ελληνική εκπαίδευση: Μια συνοπτική, ιστορική ανασκόπηση αντί εισαγωγής. Στο H. G. Klinzing, Ν. Ε. Πολεμικός, Α. Θ. Κοντάκος & Π. Ι. Σταμάτης (επ. επιμ.), Μη Λεκτική Επικοινωνία στην Εκπαίδευση: Θεωρία και Πράξη, τ. 1. Αθήνα: Διάδραση, σ. 21-36. ISBN 978-618-5059-35-4.

Σταμάτης, Π. Ι. (2014). Μη λεκτική αμεσότητα κατά τη διδασκαλία: Διερευνώντας απόψεις Ελλήνων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με την κλίμακα αυτοαξιολόγησης Nonverbal Immediacy Scale-Self Report (NIS-S). Στο H. G. Klinzing, Ν. Ε. Πολεμικός, Α. Θ. Κοντάκος & Π. Ι. Σταμάτης (επ. επιμ.), Μη Λεκτική Επικοινωνία στην Εκπαίδευση: Θεωρία και Πράξη, τ. 1. Αθήνα: Διάδραση, σ. 321-360. ISBN 978-618-5059-35-4.

Κοντάκος, Α., Κόνσολας, Ε., Σταμάτης, Π. Ι. & Αποστόλου, Σ. (2014). Ο ρόλος του χώρου στη διοίκηση των εκπαιδευτικών μονάδων. Στο H. G. Klinzing, Ν. Ε. Πολεμικός, Α. Θ. Κοντάκος & Π. Ι. Σταμάτης (επ. επιμ.), Μη Λεκτική Επικοινωνία στην Εκπαίδευση: Θεωρία και Πράξη, τ. 1. Αθήνα: Διάδραση, σ. 399-417. ISBN 978-618-5059-35-4.

Μούτσιος-Ρέντζος, Α. & Σταμάτης, Π. Ι. (2014). Προβλήματα πρόσθεσης και αφαίρεσης: εστιάζοντας στις οφθαλμικές κινήσεις. Στο H. G. Klinzing, Ν. Ε. Πολεμικός, Α. Θ. Κοντάκος & Π. Ι. Σταμάτης (επ. επιμ.), Μη Λεκτική Επικοινωνία στην Εκπαίδευση: Θεωρία και Πράξη, τ. 1. Αθήνα: Διάδραση, σ. 435-469. ISBN 978-618-5059-35-4.

Σταμάτης, Π. Ι. (2013). Η περιβαλλοντική επικοινωνία ως μοχλός ανάδειξης και προώθησης περιβαλλοντικών αξιών. Στο Μ. Καΐλα, Α. Μόγιας & Β. Παπαβασιλείου (επ. επιμ.), Εκπαίδευση για το περιβάλλον και την αειφορία στις αρχές του 21ου αιώνα, σ. 269-278, ISBN 978-960-9541-98-5.

Παυλούς, Ε.-Δ. & Σταμάτης, Π. Ι. (2013). Τοπική αυτοδιοίκηση, αναπτυξιακός σχεδιασμός, εκπαίδευση για την αειφορία και το περιβάλλον. Στο Β. Παπαβασιλείου (επ. επιμ.), Αειφορικές τοπικές κοινωνίες: Πραγματικότητα ή ουτοπία; Ρόδος: ΠΜΣ «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση», ΤΕΠΑΕΣ, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, σ. 106-120, ISBN 978-618-81027-0-5 (e-book): https://www.dropbox.com/s/gw9m6zoo2nrblxe/e-book%20%C2%AB%CE%91%CE%95%CE%99%CE%A6%CE%9F%CE%A1%CE%99%CE%9A%CE%95%CE%A3%20%CE%A4%CE%9F%CE%A0%CE%99%CE%9A%CE%95%CE%A3%20%CE%9A%CE%9F%CE%99%CE%9D%CE%A9%CE%9D%CE%99%CE%95%CE%A3%20%CE%A0%CE%A1%CE%91%CE%93%CE%9C%CE%91%CE%A4%CE%99%CE%9A%CE%9F%CE%A4%CE%97%CE%A4%CE%91%20%CE%89%20%CE%9F%CE%A5%CE%A4%CE%9F%CE%A0%CE%99%CE%91%3B%C2%BB.pdf

Τσαγγάρη, Κ. & Σταμάτης, Π. Ι. (2013). Περιβάλλον και αειφορική ανάπτυξη: Το παράδειγμα των προστατευόμενων περιοχών NATURA 2000 στη Ρόδο. Στο Β. Παπαβασιλείου (επ. επιμ.), Αειφορικές τοπικές κοινωνίες: Πραγματικότητα ή ουτοπία; Ρόδος: ΠΜΣ «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση», ΤΕΠΑΕΣ, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, σ. 375-393, ISBN 978-618-81027-0-5 (e-book): https://www.dropbox.com/s/gw9m6zoo2nrblxe/e-book%20%C2%AB%CE%91%CE%95%CE%99%CE%A6%CE%9F%CE%A1%CE%99%CE%9A%CE%95%CE%A3%20%CE%A4%CE%9F%CE%A0%CE%99%CE%9A%CE%95%CE%A3%20%CE%9A%CE%9F%CE%99%CE%9D%CE%A9%CE%9D%CE%99%CE%95%CE%A3%20%CE%A0%CE%A1%CE%91%CE%93%CE%9C%CE%91%CE%A4%CE%99%CE%9A%CE%9F%CE%A4%CE%97%CE%A4%CE%91%20%CE%89%20%CE%9F%CE%A5%CE%A4%CE%9F%CE%A0%CE%99%CE%91%3B%C2%BB.pdf  

Αχθοφορίδου, Γ., Γκόβαρης, Χ. & Σταμάτης, Π. Ι. (2013). Απόψεις, στάσεις και πρακτικές των αγροτών της Ρόδου, σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος που σχετίζονται με τη γεωργική παραγωγή. Στο Β. Παπαβασιλείου (επ. επιμ.), Αειφορικές τοπικές κοινωνίες: Πραγματικότητα ή ουτοπία; Ρόδος: ΠΜΣ «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση», ΤΕΠΑΕΣ, Πανεπιστήμιο Αιγαίου,  σ. 411-28, ISBN 978-618-81027-0-5 (e-book): https://www.dropbox.com/s/gw9m6zoo2nrblxe/e-book%20%C2%AB%CE%91%CE%95%CE%99%CE%A6%CE%9F%CE%A1%CE%99%CE%9A%CE%95%CE%A3%20%CE%A4%CE%9F%CE%A0%CE%99%CE%9A%CE%95%CE%A3%20%CE%9A%CE%9F%CE%99%CE%9D%CE%A9%CE%9D%CE%99%CE%95%CE%A3%20%CE%A0%CE%A1%CE%91%CE%93%CE%9C%CE%91%CE%A4%CE%99%CE%9A%CE%9F%CE%A4%CE%97%CE%A4%CE%91%20%CE%89%20%CE%9F%CE%A5%CE%A4%CE%9F%CE%A0%CE%99%CE%91%3B%C2%BB.pdf

Σταμάτης, Π.Ι. (2013). Κοινωνικά δίκτυα στην εκπαίδευση: η ανάπτυξη διεθνούς, παιδαγωγικού προβληματισμού για την ποιότητα της επικοινωνίας στην άμεση και διαμεσολαβημένη διδασκαλία. Στο Α. Κοντάκος και Φ. Καλαβάσης (επιμ.), Θέματα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού 6, Αθήνα: Διάδραση, σ. 233-244. ISBN 978-960-9541-97-8.

Κόνσολας, Μ., Σταμάτης, Π.Ι., Δαρσινός, Κ. (2013). Η συμβολή της επικοινωνίας στη διαχείριση των εκπαιδευτικών κρίσεων: Απόψεις εκπαιδευτικών για την επικοινωνία τους με γονείς. Στο Α. Κοντάκος και Φ. Καλαβάσης (επιμ.), Θέματα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού 5, Αθήνα: Διάδραση, σ. 130-141. ISBN 978-960-9541-97-8.

Σταμάτης, Π.Ι. (2013). Επικοινωνία και διαχείριση κρίσεων στις σχολικές μονάδες. Στο Α. Κοντάκος και Φ. Καλαβάσης (επιμ.), Θέματα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού 5, Αθήνα: Διάδραση, σ. 255-264. ISBN 978-960-9541-97-8.

Σταμάτης, Π.Ι. & Ματζάνος, Δ. (2011). Η αειφορεία στην περιβαλλοντική εκπαίδευση ως σύγχρονη πηγή έμπνευσης για την αειφορική ανάπτυξη του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Στο Π. Φώκιαλη, Ν. Ανδρεαδάκης και Γ. Ξανθάκου (επ. επιμ.), Διεργασίες σκέψης στο σχολείο και την κοινωνία, τ. Α΄. Αθήνα: Πεδίο, 2011, σ. 130-144. ISBN 978-960-9405-87-4.

Κοντάκος, Α., Πολεμικός, Ν., Σαχινίδης, Κ., Σταμάτης, Π.Ι. & Φεσάκης, Γ. (2011). Εφαρμογές υπολογιστικών συστημάτων ανάλυσης βίντεο στην εκπαιδευτική έρευνα. Αυτόματη αναγνώριση κινήσεων και εκφράσεων του προσώπου. Στο Α. Κοντάκος και Φ. Καλαβάσης (επιμ.), Θέματα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού 4, Αθήνα: Ατραπός, 2011, σ. 115-128. ISBN 978-960-9541-70-1.

Σταμάτης, Π.Ι. & Κόνσολας, Μ. (2011). Επικοινωνιακό άγχος και διακυβέρνηση εκπαιδευτικών συστημάτων: ερευνητική προσέγγιση. Στο Α. Κοντάκος και Φ. Καλαβάσης (επιμ.), Θέματα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού 4, Αθήνα: Ατραπός, 2011, σ. 129-147. ISBN 978-960-9541-70-1.

Σταμάτης, Π.Ι. (2011). Εισαγωγή: έννοια και μορφές επικοινωνίας. Στο Α. Κοντάκος και Φ. Καλαβάσης (επιμ.), Θέματα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού 4, Αθήνα: Ατραπός, 2011, σ. 9-22. ISBN 978-960-9541-70-1.

Σταμάτης, Π.Ι. (2010). Διερεύνηση αντιλήψεων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τις διαταραχές επικοινωνίας. Στο Σ. Κανελλάκη, Κ. Μαριδάκη-Κασσωτάκη & Β. Παπαβασιλείου (επιμ.), Διεργασίες σκέψης στο σχολείο και το περιβάλλον. Αθήνα: Πεδίο, σ. 189-226. ISBN 978-960-9405-23-2.

Μάγος, Κ. & Σταμάτης, Π.Ι. (2009). Οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας στο δημοτικό σχολείο: περιβαλλοντική εκπαίδευση και αειφορία. Στο Συλλογικό Τόμο των Α. Δημητρίου, Γ. Ξανθάκου, Γ. Λιαράκου & Μ. Καΐλα (επιμ.), Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: ζητήματα θεωρίας, έρευνας και εφαρμογών. Αθήνα: Ατραπός, σ. 649-671. ISBN 978-960-459-050-6.

Σταμάτης, Π.Ι. & Μασουράκη, Ν. (2009). Η εξοικονόμηση της ενέργειας στα βιβλία του Δημοτικού Σχολείου «Μελέτη Περιβάλλοντος» και «Ερευνώ και Ανακαλύπτω»: εννοιολογικές και διδακτικές προσεγγίσεις. Στο Συλλογικό Τόμο των Α. Δημητρίου, Γ. Ξανθάκου, Γ. Λιαράκου & Μ. Καΐλα (επιμ., 2009), Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: ζητήματα θεωρίας, έρευνας και εφαρογών. Αθήνα: Ατραπός, σ. 468-476. ISBN 978-960-459-050-6.

Σταμάτης, Π.Ι., Κόνσολας, Μ. & Τζουλιάνη, Μ. (2009). Προτείνοντας το διδακτικό μοντέλο της «πολυεπιστημονικής διαθεματικότητας»: το παράδειγμα του ανθρωπογενούς περιβάλλοντος των ελληνόφωνων χωριών της Απουλίας στη «Grecia Salentina». Στο Συλλογικό Τόμο των Α. Δημητρίου, Γ. Ξανθάκου, Γ. Λιαράκου & Μ. Καΐλα (επιμ.), Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: ζητήματα θεωρίας, έρευνας και εφαρμογών. Αθήνα: Ατραπός, σ. 248-273. ISBN 978-960-459-050-6.

Σταμάτης, Π.Ι. & Κόνσολας, Μ. (2009). Η επικοινωνία ως παράγοντας αλλαγής και διακυβέρνησης εκπαιδευτικών συστημάτων. Στο Α. Κοντάκος και Φ. Καλαβάσης (επιμ.), Θέματα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού 3, Αθήνα: Ατραπός, σ. 251-264.ISBN 978-960-459-010-3.

Σταμάτης, Π.Ι. & Κόνσολας, Μ. (2009). Ο χώρος ως παράγοντας άσκησης διοικητικού έργου στη σχολική μονάδα. Στο Α. Κοντάκος και Φ. Καλαβάσης (επιμ.), Θέματα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού 2, Αθήνα: Ατραπός, σ. 165-177. ISBN 978-960-459-010-0.

Σταμάτης, Π.Ι. (2008). Πρωταρχικές μορφές μη λεκτικής επικοινωνίας, απτική επικοινωνία και σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις. Στο Μ. Πουρκός (επιμ.), Ενσώματος νους, πλαισιοθετημένη γνώση και εκπαίδευση: προσεγγίζοντας την ποιητική και τον πολιτισμό του σκεπτόμενου σώματος. Διεπιστημονικές προσεγγίσεις. Αθήνα: GUTENBERG, Κεφάλαιο (13ο), σ. 429-438. ISBN 978-960-01-1200-9.

Σταμάτης, Π.Ι. (2007). Κτιριολογικός σχεδιασμός εκπαιδευτικών μονάδων. Στο Φ. Καλαβάσης και Α. Κοντάκος (επιμ.), Θέματα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού 1, Αθήνα: Ατραπός, σ. 84-99. ISBN 978-960-459-041-4.

Σταμάτης, Π.Ι. (2005). Η συμβολή της όσφρησης στην πραγμάτωση της μη λεκτικής επικοινωνίας. Στο Χ. Φ. Παπαηλιού, Γ. Ξανθάκου, Σ. Χατζηχρήστου (επιμ.), Εκπαιδευτική Σχολική Ψυχολογία, τ. Α΄, Αθήνα: Ατραπός, σ. 140-156. ISBN 978-960-6622-50-9.

Κοντάκος, Α. & Σταμάτης, Π.Ι. (2002). Αρχές μιας επικοινωνιακής ‘υγιεινής’ στο νηπιαγωγείο. Στο N. Πολεμικός, M. Kαΐλα & Φ. Kαλαβάσης (επιμ.) (2002), Eκπαιδευτική, Oικογενειακή και Πολιτική Ψυχοπαθολογία, τ. Γ’., Aποκλίσεις στο χώρο της Eκπαίδευσης, Aθήνα: Aτραπός, σ. 358 – 385, 552. ISBN 978-960-8077-77-X.

 

Άρθρα σε περιοδικά με κριτές ή πρακτικά συνεδρίων με σύστημα κριτών -

Articles in refereed journals or peer-reviewed conference proceedings

 

Σταμάτης, Π.Ι. (2014). Επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ σχολείου και οικογένειας για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού. 9ο Παν. Συν. ΠΕΕ (υ/δ)

Σταμάτης, Π.Ι. (2014). Η συμβολή της επικοινωνίας, στη μετεξέλιξη του παραδοσιακού σχολείου σε νοήμονα οργανισμό: Από τη γνώση στην επίγνωση και τη συναισθηματική νοημοσύνη. 7o Διεθνές Συνέδριο Ιστορίας Εκπ/σης (υ/δ)

Σταμάτης, Π.Ι. (2014). Σκιώδες εκπαιδευτικό σύστημα: Διερευνώντας απόψεις φοιτητών και εκπαιδευτικών για την παραπαιδεία στην Ελλάδα. Πρακτικά 6ης Διεθνούς Επιστ. Ημερίδας ΠΜΣ ΜΣΑΕΜ (υ/δ)

 

Stamatis, P.J. (2014). Research in the field of non-verbal communication in Greek education. In E. Theodoropoulou, M. Kaila, N. Polemikos, Y. Papadopoulos, S. Kafoussi, P. Fokiali (Eds.), Research in Sciences of Education. Acts of Conference: Doctoral Research in the Department of Preschool Education Sciences and Educational Design. Rhodes, 7 & 8 May 2012. 1st ed., p. 166-174. Rhodes: D.P.E.S.E.D. University of the Aegean. ISBN: 978-618-81027-2-9 (e-book) http://www.rhodes.aegean.gr/tepaes/docs///Publications/final%20didaktorwn(1).pdf

Σταμάτης, Π.Ι. (2014). Η έρευνα στο πεδίο της Μη Λεκτικής Επικοινωνίας στην ελληνική εκπαίδευση. Στο Ε. Θεοδωροπούλου, Μ. Καΐλα, Ν. Πολεμικός, Ι. Παπαδόπουλος, Σ. Καφούση, Π. Φώκιαλη (Επιστ. Επιμ.),  Έρευνα στις Επιστήμες της Αγωγής. Πρακτικά διημερίδας: Η έρευνα στο Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Ρόδος, 7 & 8 Μαΐου 2012, α΄έκδ., σ. 158-165. Ρόδος: Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ. Πανεπιστήμιο Αιγαίου. ISBN: 978-618-81027-2-9 (e-book) http://www.rhodes.aegean.gr/tepaes/docs///Publications/final%20didaktorwn(1).pdf

Andreadakis, N., Konsolas, M., Stamatis, P.J. & Panagiotopoulou, P. (2014). The utilization and exploitation of alternative instructional approaches with emphasis on Museum Education, for the cultivation of attitudes in primary schools pupils concerning cultural heritage. In E. Theodoropoulou, M. Kaila, N. Polemikos, Y. Papadopoulos, S. Kafoussi, P. Fokiali (Eds.), Research in Sciences of Education. Acts of Conference: Doctoral Research in the Department of Preschool Education Sciences and Educational Design. Rhodes, 7 & 8 May 2012. 1st ed., p. 198-222. Rhodes: D.P.E.S.E.D. University of the Aegean. ISBN: 978-618-81027-2-9 (e-book) http://www.rhodes.aegean.gr/tepaes/docs///Publications/final%20didaktorwn(1).pdf

Ανδρεαδάκης, Ν., Κόνσολας, Μ., Σταμάτης, Π.Ι. & Παναγιωτοπούλου, Π. (2014). Η αξιοποίηση εναλλακτικών διδακτικών προσεγγίσεων με έμφαση στη Μουσιοπαιδαγωγική, για την καλλιέργεια στάσεων σε μαθητές Δημοτικών Σχολείων, αναφορικά με την πολιτισμική κληρονομιά. Στο Ε. Θεοδωροπούλου, Μ. Καΐλα, Ν. Πολεμικός, Ι. Παπαδόπουλος, Σ. Καφούση, Π. Φώκιαλη (Επιστ. Επιμ.),  Έρευνα στις Επιστήμες της Αγωγής. Πρακτικά διημερίδας: Η έρευνα στο Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Ρόδος, 7 & 8 Μαΐου 2012, α΄έκδ., σ. 176-197. Ρόδος: Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ. Πανεπιστήμιο Αιγαίου. ISBN: 978-618-81027-2-9 (e-book) http://www.rhodes.aegean.gr/tepaes/docs///Publications/final%20didaktorwn(1).pdf

Stamatis, P.J., Papavasileiou, V. & Ntouka, A. (2014). Detecting Emotions by Observing Nonverbal Behaviors of Preschoolers during Narration and Movie Presentation of a Fairy Tale. The International Journal of Early Childhood Learning, v. 20 (1), pp. 13-22, ISSN: 2327-7939. http://ijlecl.cgpublisher.com/product/pub.256/prod.27

Stamatis, P. J. (2013). Emotional communication: Tracing aspects of self-expression in paintings of preschoolers.  European Journal of Child Development, Education and Psychopathology, Vol. 1 (2), pp. 87-96, ISSN: 2340-924X. http://www.ejpad.com/index.php/EJPAD/article/view/8

Kaila, M., Stamatis, P., Papavasileiou, V. Papadomarkakis, I., Stavrou, N., Xanthacou, Y. (2013). Teachers’ creativity profile: Examining the differences between Primary and Secondary Education teachers. EERA-ECER 2013-The European Conference on Educational Research, paper 683. http://www.eera-ecer.de/ecer-programmes/conference/8/contribution/21223/

Stamatis, P. & Ntavlamanou, M. (2013). How preschool children communicate emotions in a creative way: A research based on painting analysis. EERA-ECER 2013-The European Conference on Educational Research, paper 842. http://www.eera-ecer.de/ecer-programmes/conference/8/contribution/21369/

Σταμάτης, Π.Ι. & Κρασοπούλου, Α. (2013). Επικοινωνία νηπιαγωγείου και οικογένειας: διερευνώντας απόψεις γονέων σε νηπιαγωγεία της Ρόδου. Ηλεκτρονικά Πρακτικά 6ου Πανελλήνιου Συνεδρίου του Ελληνικού Ινστιτούτου Εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής και Εκπαίδευσης. Αθήνα, σελ. 1-13, ISSN 1790-8574, http://www.elliepek.gr/documents/6o_synedrio_eisigiseis/49_stamatis_krasopoulou.pdf

Pantazis, G.M. & Stamatis, P. J. (2013). The communicative model of second language learning: How to effectively educate bilingual primary school students. In Karagiannidou, E., Papadopoulou, C.-O., Skourtou, E. (eds.), , Language Diversity and Language Learning: New Paths to Literacy. Proceedings of the 42nd Linguistics Colloquium in Rhodes 2007, LINGUISTIK INTERNATIONAL, vol. 29, pp. 461-469, Frankfurt am Main: Peter Lang Edition, ISBN 978-3-631-64302-0

Κυριακοπούλου, Α. & Σταμάτης, Π.Ι. (2013). Η συμβολή των Τμημάτων Ένταξης στην αντιμετώπιση προβλημάτων επικοινωνίας παιδιών με σύνδρομο Asperger. Επιστημονικό Βήμα του Δασκάλου, τ. 7, σ. 15-24. ISSN 1105-297X

Moutsios-Rentzos, A. & Stamatis, P. J. (2013). Non-verbal communication in thinking about arithmetic problems. In “Quaderni di Ricerca in Didattica (Mathematics)”, n. 23, 2013, G.R.I.M. (Department of Mathematics, University of Palermo, Italy), pp. 25-36. http://math.unipa.it/~grim/QRDM_Moutsios-Rentzos_Stamatis_23_2013.pdf

Stamatis, P.J. (2012). The introduction of non-verbal communication in Greek education: a literature review. Electronic Journal of Research in Educational Psychology, N. 28. Vol. 10(3), 2012. ISSN: 1696-2095. pp: 1463-1476. http://www.investigacion-psicopedagogica.org/revista/new/english/ContadorArticulo.php?754

Kodakos, A., Konsolas, M., Stamatis, P. & Apostolou, S. (2012). The role of space in school administration. Electronic (CD) Proceedings of CCEAM 2012 Conference, 3-7 November 2012, Limassol – Cyprus.  http://www.cceam2012.com/presentation_pdf/56.pdf

Kodakos, A., Stamatis, P. & Moutsios-Rentzos, A. (2012). Non-verbal communication in primary school mathematics: a case study focusing on eye movement. In S. Kafoussi, C. Skoumpourdi, F. Kalavasis (eds.) HMS i JME (International Journal for Mathematics in Education), v. 4, 2012, Special Issue. Proceedings of the CIEAEM_64. Rhodes-Greece, p. 162-167. ISSN 1791-6321

Stamatis, P.J. (2011). Nonverbal communication in classroom interactions: A pedagogical perspective of touch. Electronic Journal of Research in Educational Psychology, N. 25. Vol. 9(3), 2011. ISSN: 1696-2095. pp: 1427-1442. http://www.investigacion-psicopedagogica.org/revista/new/english/ContadorArticulo.php?617 Also see: http://www.eric.ed.gov/ERICWebPortal/search/detailmini.jsp?_nfpb=true_&ERICExtSearch_SearchValue_0=EJ960150&ERICExtSearch_SearchType_0=no&accno=EJ960150

Παπαδόπουλος, Σ. & Σταμάτης, Π.Ι. (2011). Σχολικά εγχειρίδια κατά την περίοδο της ιταλοκρατίας στη Ρόδο. Αναλύοντας τους στόχους, τη μορφή, τη δομή και το περιεχόμενό τους. Πρακτικά 6ου επιστημονικού συνεδρίου Ιστορίας της Εκπαίδευσης με διεθνή συμμετοχή, σ. 1013-1023, http://www.eriande.elemedu.upatras.gr/?section=1119&language=el_GR

Σταμάτης, Π.Ι. & Παπαδόπουλος, Σ. (2011). Αναλυτικά προγράμματα στην ιταλοκρατούμενη Ρόδο. Πρακτικά 6ου επιστημονικού συνεδρίου Ιστορίας της Εκπαίδευσης με διεθνή συμμετοχή,

σ. 1024-1032, http://www.eriande.elemedu.upatras.gr/?section=1119&language=el_GR

Kalabasis, F., Kontakos, A. & Stamatis, P. (2011). Name selection of School Units: A case of Contact Between the City and the School Community. EERA-ECER 2011-The European Conference on Educational Research, paper 992. http://www.eera.de/ecer-programmes/your-programme-full-view/conference/ecer-2011/contributionUid=1247&no_cache=1&cHash=2d7e9e40c4&addToBookmark=1&bookmark_contriUid=6562#c992

Matzanos, D., Stamatis, P., Papavasileiou, V., Xanthacou, P., Papadomarkakis, I. & Hatzidiakos, D. (2011). Perceptions of infants about environmental concepts and practical implementation of kindergarten teachers: prospective approach. Ιn the 6th World Environmental Education Congress: Explore, Experience, Educate. Brisbane, Queensland, Australia, 19-23 July 2011.

Papavasileiou, V., Xanthacou, P., Hatzidiakos, D., Tzaberis, N.,  Matzanos, D. & Stamatis, P. (2011). The contribution of an environmental program in changing daily habits of students. Ιn the 6th World Environmental Education Congress: Explore, Experience, Educate. Brisbane, Queensland, Australia, 19-23 July 2011.

Σαββαΐδου-Καμπουροπούλου, Μ., Σταμάτης, Π.Ι. & Κόνσολας, Μ. (2011). Οι «Συνθέσεις» του W. Kandinsky στην προσέγγιση γεωμετρικών εννοιών: Αυτοέκφραση και επικοινωνία στο Νηπιαγωγείο. Σύγχρονο Νηπιαγωγείο, τ. 81, σελ. 128-134, ISSN 1792-7099.

Μήνας, Α., Κόνσολας, Μ. & Σταμάτης, Π.Ι. (2011). Εκπαιδευτική πραγματικότητα στο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο: Ερευνητική μελέτη των απόψεων των εκπαιδευτικών για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου. Παιδαγωγικό Ιδεοδρόμιο, τ. 2, σελ. 90-108, ISSN 1792-7471.

Παζαρόπουλος, Σ., Σταμάτης, Π.Ι., Μάστορης, Μ., Φαρατζή, Ε. & Θεοδοσιάδου, Π. (2010). Ερευνητική αξιολόγηση διδακτικής πρότασης για την ανάπτυξη περιβαλλοντικής και ενεργειακής συνείδησης σε μαθητές δημοτικού. Ηλεκτρονικά πρακτικά (CD) 5ου  Πανελλήνιου Συνεδρίου Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε., Ιωάννινα. http://kpe-kastor.kas.sch.gr/peekpe/proceedings/synedria_1_ereunes/Pazaropoulos_et_al.pdf

Σταμάτης, Π.Ι. & Κοσμίδου, Χ. (2010). Αντιλήψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το επικοινωνιακό άγχος. Πρακτικά 7ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος και της Σχολής Επιστημών της Αγωγής Πανεπιστημίου Κρήτης. Ρέθυμνο, τ. Β', σελ. 1064-1074.

Σταμάτης, Π.Ι. & Χουρδάκης, Γ. (2010). Αξιοποίηση της μεθόδου Project στη διαμόρφωση περιβαλλοντικών γνώσεων των μαθητών της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης: μια μελέτη περίπτωσης με την υλοποίηση Σ.Π.Π.Ε. της εφαρμογής της Ευέλικτης Ζώνης. Ηλεκτρονικά Πρακτικά 5ου Πανελλήνιου Συνεδρίου του Ελληνικού Ινστιτούτου Εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής και Εκπαίδευσης. Αθήνα, σελ. 1-6, ISSN 1790-8574 http://www.elliepek.gr/documents/5o_synedrio_eisigiseis/Chourdakis_Stamatis.pdf

Σταμάτης, Π.Ι., Παζαρόπουλος, Σ., Μάστορης, Μ. & Θεοδοσιάδου, Π. (2010). Διδακτικές προσεγγίσεις και παιδαγωγικές μέθοδοι στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Ηλεκτρονικά Πρακτικά 5ου Πανελλήνιου Συνεδρίου του Ελληνικού Ιστιτούτου Εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής και Εκπαίδευσης. Αθήνα, σελ. 1-10, ISSN 1790-8574 http://www.elliepek.gr/documents/5o_synedrio_eisigiseis/Didaktikes_Proseggiseis.pdf

Σαμπάνης, Μ., Σαμπάνης, Π., Σταμάτης, Π.Ι. & Κόνσολας, Μ. (2010). Η συνεισφορά της τοπικής αυτοδιοίκησης στην εξάλειψη της επικινδυνότητας στους αθλητικούς αύλειους χώρους. Ηλεκτρονικά πρακτικά (CD) 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου του Δήμου Ροδίων και της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Ρόδος.

            http://www.rhodes.gr/userfiles/f3d32225-c364-4819-aea4-00cf65c58887/SabanisMichalis.pdf

Σταμάτης, Π.Ι. & Κόνσολας, Μ. (2010). Επικοινωνιακός σχεδιασμός και επιμόρφωση δημοτικών υπαλλήλων: αξιοποίηση επιστημονικού δυναμικού. Ηλεκτρονικά πρακτικά (CD) του 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου του Δήμου Ροδίων και της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαίου.  Ρόδος. http://www.rhodes.gr/userfiles/f3d32225-c364-4819-aea4-00cf65c58887/StamatisPanagiotis.pdf

Λαζακίδου, Γ. & Σταμάτης, Π.Ι. (2009). Γονείς κι εκπαιδευτικοί: συνεργάτες ή ανταγωνιστές στη μαθηματική εκπαίδευση; Στο Φ. Καλαβάσης, Σ. Καφούση, Μ. Χιονίδου-Μουσκοφούγλου, Χ. Σκουμπουρδή, Γ. Φεσάκης (επιμ.), Πρακτικά του 3ο συνέδριο της Ένωσης Ερευνητών Διδακτικής των Μαθηματικών. Ρόδος: Πανεπιστήμιο Αιγαίου, σ. 193-202. ISBN 978-960-6759-39-0  http://enedim2009.ltee.gr/?p=31

Γεωργόπουλος, Σ. & Σταμάτης, Π.Ι. (2009). Απόψεις μελών ΠΥΣΠΕ για τις μορφές επικοινωνίας τους με εκπαιδευτικούς. Επιστημονικό Βήμα του Δασκάλου, τ. 11, σ. 29-42. http://www.ipem-doe.gr/ep_bima/epistimoniko_bima_11/geor.pdf

Μερκούρη, Ε. & Σταμάτης, Π.Ι. (2009). Μορφές επικοινωνίας διευθυντή και εκπαιδευτικών γυμνασίου με γονείς και κηδεμόνες μαθητών. Επιστημονικό Βήμα του Δασκάλου, τ. 10, σ. 137-148. http://www.ipem-doe.gr/ep_bima/epistimoniko_bima_10/merk.pdf

Ανδρουλάκης, Μ. & Σταμάτης, Π.Ι. (2009). Μορφές επικοινωνίας των εκπαιδευτικών κατά τη διάρκεια των συνεδριάσεων του Συλλόγου Διδασκόντων: μελέτη περίπτωσης. Επιστημονικό Βήμα του Δασκάλου, τ. 10, σ. 107-118. http://www.ipem-doe.gr/ep_bima/epistimoniko_bima_10/androul.pdf

Κοντάκος, Α. & Σταμάτης, Π. (2009). Μη λεκτική συμπεριφορά μητέρων στα παιδιά τους με σύνδρομο Down και σύνδρομο Williams. Πρακτικά του 12ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Ψυχολογικής Έρευνας, Βόλος, σ. 131 (βιβλίο περιλήψεων).

Kontakos, A., Stamatis, P.J. & Sakellaropoulou, A. (2009). Intercultural Communicative Skills and Tourism Education in Greece. Ηλεκτρονικά πρακτικά 4th International Scientific Conference “Planning for the Future – Learning from the Past: Contemporary Developments in Tourism, Travel & Hospitality”. Rhodes-Greece, (PAP 129).

 Σαμπάνης, Π. & Σταμάτης, Π.Ι. (2009). Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής και οι σχολικές αθλητικές υποδομές: Η περίπτωση των Δημοτικών Σχολείων Αργολίδας. Στα πρακτικά 12ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού, Αθήνα, σ. 39

Κόνσολας, Μ., Σταμάτης, Π.Ι. & Παναγιωτοπούλου, Π. (2008). Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την απόκτηση γνώσεων και θετικών στάσεων σε θέματα περιβάλλοντος και πολιτισμού: Το παράδειγμα της Μουσειοπαιδαγωγικής. Στο Ν. Γεωργιάδης, Κ. Σαραφίδου & Π. Δεμίρογλου (επιμ.), πρακτικά 3ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της Εταιρείας Επιστημών Αγωγής Δράμας, Δράμα: Ε.Ε.Α.Δ., σ. 1148-1161. ISBN 978-960-88106-4-8.

Stamatis, P.J. & Kontakos, A. (2008). Tactile Behaviour of Greek Preschool Teachers. Electronic Journal of Research in Educational Psychology, N. 14. Vol. 6(1), 2008. ISSN: 1696-2095. pp: 185-200. http://www.investigacion-psicopedagogica.org/revista/articulos/14/english/Art_14_238.pdf Also see:

            http://www.eric.ed.gov/ERICWebPortal/search/detailmini.jsp?_nfpb=true_&ERICExtSearch_SearchValue_0=EJ802374&ERICExtSearch_SearchType_0=no&accno=EJ802374

Σταμάτης, Π.Ι. (2008). Διαταραχές επικοινωνίας στην προσχολική και πρωτοσχολική ηλικία: παιδαγωγική προσέγγιση. Hλεκτρονικά πρακτικά του 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Εξελικτικής Ψυχολογίας της ΕΛ.Ψ.Ε., Αθήνα, σ. Ο83.

Πανταζής, Γ. & Σταμάτης, Π.Ι. (2007). Η ενίσχυση της αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών ως παράγοντας πρόσβασης των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Στο Δ. Χατζηδήμου, Ε. Ταρατόρη, Χ. Βιτσιλάκη & Κ. Χατζηδήμου (επιμ.), πρακτικά ΙΒ' Διεθνούς Παιδαγωγικού Συνεδρίου της Παιδαγωγικής Eταιρείας Eλλάδος, Αθήνα, σ. 257-265.

Pantazis, G. & Stamatis, P.J. (2007). Teachers attitudes toward the integration of Quantitative and Qualitative methodologies in their classroom assessment practices. In M. Vryonides (ed.), Proceedings of the Mid Term Conference of the Research Committee 04 - International Sociological Association, Nicosia, Cyprus, pp. 114-131.

Τάτσης, Κ. & Σταμάτης, Π.Ι. (2007). Αναγνώριση γεωμετρικών σχημάτων στη Β΄ τάξη του Δημοτικού – Μελέτη της επικοινωνιακής διάστασης της μαθηματικής γλώσσα. Στο Γ.Δ. Καψάλης & Α.Ν. Κατσίκης (επιμ.), ηλεκτρονικά πρακτικά (CD) συνεδρίου της Κοσμητείας της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Ιωάννινα, σ. 872-879.

Σταμάτης, Π.Ι. & Πανταζής, Γ. (2007). Μαθησιακές και επικοινωνιακές δυσκολίες στα ολιγοθέσια σχολεία: η μελέτη περίπτωσης μαθητή Α΄ δημοτικού. Στο Π. Ορφανός (επιμ.), ηλεκτρονικά πρακτικά (CD) του 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Ειδικής Αγωγής της Εταιρείας Ειδικής Παιδαγωγικής Ελλάδος και του Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Αθηνών, Αθήνα, σ. 14-22 (Πρόσθετες εισηγήσεις).

Σταμάτης, Π.Ι. & Κοντάκος, Π. (2006). Προσπάθειες ίδρυσης των Παιδαγωγικών Τμημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Ρόδο σύμφωνα με δημοσιεύματα του ροδιακού τύπου. Πρακτικά 4ου Διεθνούς Συνεδρ. Eργαστ. Iστορ. Aρχείου Nεοελ/νικής & Διεθνούς Eκπ/σης Π.T.Δ.E., Παν. Πατρών  http://www.elemedu.upatras.gr/eriande/synedria/synedrio4/praktika1/stamatis_kontakos_p.htm

Σταμάτης, Π.Ι. (2006). Αντιλήψεις των εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής για το νηπιαγωγικό χώρο. Στο Δ. Χατζηδήμου, Κ. Μπίκου, Π. Στραβάκου & Κ. Χατζηδήμου (επιμ.), πρακτικά του 5ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της Ελληνικής Παιδαγωγικής και Εκπαιδευτικής Έρευνας της   Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος, του εργαστηρίου Μικροδιδασκαλίας και του Τομέα Παιδαγωγικής της Φιλοσοφικής Σχολής του  Α.Π.Θ., Θεσσαλονίκη, σ. 71-77.

Σταμάτης, Π.Ι. (2005). Διαπολιτισμική επικοινωνία, πολυπολιτισμικότητα, διαπολιτισμική εκπαίδευση: θεωρητικές προσεγγίσεις και πρακτικές εφαρμογές. Στο Δ. Χατζηδήμου και Χρ. Βιτσιλάκη (επιμ.) Το σχολείο στην κοινωνία της πληροφορίας και της πολυπολιτισμικότητας, πρακτικά του ΙΑ' Διεθνούς Παιδαγωγικού Συνεδρίου της Παιδαγωγικής Eταιρείας Eλλάδος. Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη, σ. 769-777. ISBN 978-960-343-863-4.

Σταμάτης, Π.Ι. (2005). Ολιστική προσέγγιση της επικοινωνίας. Σύγχρονοι Προσανατολισμοί στην Εκπαίδευση, Αρ. Φ. 1, ΔΕΚ. 2004 - ΦΕΒΡ. 2005, σ. 7-10.

Σταμάτης, Π.Ι. (2005). Ανιχνεύοντας την έννοια της αυτοέκφρασης στις ζωγραφιές των νηπίων. Παιδαγωγικό Βήμα Αιγαίου, ΙΑΝ.- ΜΑΡ. 2005, τ. 55, σ. 50-56.

Κοντάκος, Α. & Σταμάτης, Π.Ι. (2004). Η απτική συμπεριφορά των νηπιαγωγών: αντιλήψεις και πρακτικές στο πλαίσιο πραγμάτωσης της παιδαγωγικής μη λεκτικής τους επικοινωνίας. Πρακτικά 4ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Ελληνικής Παιδαγωγικής και Εκπαιδευτικής Έρευνας της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος. Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη, σ. 97-104.

Σταμάτης, Π.Ι. (2004). Ανιχνεύοντας την έννοια και τη σπουδαιότητα της επικοινωνίας σε θεολογικές και παιδαγωγικές ατραπούς. Εκπαιδευτικοί Προσανατολισμοί, τ. 29-30, σ. 15.

Σταμάτης, Π.Ι. (2004). Η παιδαγωγική επικοινωνία στη νεοελληνική λογοτεχνία: παράδειγμα από τον Ιωάννη Κονδυλάκη. Πρακτικά 3ου Διεθνούς Συνεδρίου Eργαστηρίου Iστορικού Aρχείου Nεοελ/νικής και Διεθνούς Eκπ/σης Π.T.Δ.E., Παν/μίου Πατρών http://www.elemedu.upatras.gr/eriande/synedria/synedrio3/praltika%2011/stamatis.htm

Σταμάτης, Π.Ι. (2004). Η συμβολή της σωματικής άσκησης στην ανάπτυξη των αισθήσεων: το παράδειγμα της νευροψυχολογικής προσέγγισης του αγγίγματος στην εκπαίδευση. Πρακτικά 16ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Ελληνικής Εταιρίας Κοινωνικής Παιδιατρικής και Προαγωγής της Υγείας. Αθήνα: Ατραπός, σ. 188-199. ISBN 978-960-459-031-5.

Γκόβαρης, Χ., Νιώτη, Ν. & Σταμάτης, Π.Ι. (2003). Προκαταλήψεις και στερεότυπα στο πολυπολιτισμικό νηπιαγωγείο - Θέσεις για την αποδυνάμωσή τους από τη σκοπιά της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης. Παιδαγωγικός Λόγος, τ. 1, σ. 7-20. http://www.rhodes.aegean.gr/tepaes/anamorfosi/govaris/%CE%A0%CF%81%CE%BF%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CE%BB%CE%B7%CF%88%CE%B5%CE%B9%CF%82%20%CE%BA%CE%B1%CE%B9%20%CF%83%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B5%CE%BF%CF%84%CF%85%CF%80%CE%B1.pdf

Κοντάκος, Α. & Σταμάτης, Π.Ι. (2003). Mη λεκτική παιδαγωγική επικοινωνία στην αρχαιότητα: το παράδειγμα του ‘Πρωταγόρα’. Θέματα Iστορίας της Eκπαίδευσης, τ. 1, Aθήνα: Aτραπός, σ. 57-80. ISSN_1109-5806

Σταμάτης, Π.Ι. (2003). Προϋποθέσεις επιτυχίας κάθε επικοινωνιακής διαδικασίας. Νέα της ipa (international police association), τ.77, σ. 18-20.

Σταμάτης, Π.Ι. (2002). Η πρώτη συστηματική προσπάθεια για την οργάνωση και τη λειτουργία σχολείων στην τουρκοκρατούμενη ροδιακή ύπαιθρο κατά την πρώτη δεκαετία του K’ αιώνα. Πρακτικά (CD-R) του 2ου Διεθνούς Συνεδρίου του Eργαστηρίου Iστορικού Aρχείου Nεοελληνικής και Διεθνούς Eκπ/σης Π.T.Δ.E., Παν/μίου Πατρών

http://www.elemedu.upatras.gr/eriande/synedria/synedrio2/praktika/stamatis.htm

Σταμάτης, Π.Ι. & Κόνσολας, Μ. (2002).  Oι  Τεχνολογίες  της  Πληροφορίας  και  της    Επικοινωνίας  στα  ολιγοθέσια  σχολεία: το  παράδειγμα  του  διθέσιου  Δημοτικού Σχολείου  Δαματριάς. Πρακτικά 3ου Πανελλήνιου Συνεδρίου με διεθνή συμμετοχή της Eλληνικής Eπιστημονικής Ένωσης Tεχνολογιών Πληροφορίας και Eπικοινωνιών στην Eκπαίδευση, Aθήνα: Kαστανιώτης– Inter@ctive, τ. A΄, σ. 417-420. ISBN 978-960-033-400-5. http://www.etpe.gr/files/proceedings/uploads/p161.pdf

Κοντάκος, Α. & Σταμάτης, Π.Ι. (2002). H απτική μη λεκτική επικοινωνία μεταξύ των νηπίων: μελέτη περίπτωσης. Πρακτικά του 3ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της Παιδαγωγικής Eταιρείας Eλλάδος. http://www.pee.gr/wp-content/uploads/praktika_synedrion_files/e8_1_04/sin_ath_th_en_prosxoliki_agogi/kontakos_stamatis.htm

Σταμάτης, Π.Ι. (2002). Zητήματα κτιριακών και υλικοτεχνικών υποδομών στα σχολεία του Δήμου Πεταλούδων (Έρευνα επισκόπησης).

Σταμάτης, Π.Ι. (2001). Πολιτισμικότητα και θρησκεία: από τον κοινωνικό έλεγχο προς την ευτυχία του ανθρώπου. Πρακτικά του I' Διεθνούς  Παιδαγωγικού  Συνεδρίου της Π.Ε.Ε.

http://www.pee.gr/new_soft/nees_eisigiseis/mer_g_th_en_v/stamatis.htm

Σταμάτης, Π.Ι. (2001). Επιμόρφωση νηπιαγωγών: το παράδειγμα της αυτοέκφρασης των νηπίων. Στο K. Π. Xάρης, N. B. Πετρουλάκης & Σ. Nικόδημος (επιμ.), Πρακτικά Θ' Διεθνούς Παιδαγωγικού Συνεδρίου της Παιδαγωγικής Eταιρείας Eλλάδος. Aθήνα: Aτραπός, σ. 418-433.ISBN 978-960-8077-25-7.

 

Κρίσεις άρθρων για δημοσίευση σε επιστημονικά περιοδικά - Reviews in articles for publishing in scientific journals

    

     1. Electronic Journal of Research in Educational Psychology (Art. Ref. 08023-04/04/2008). Peer Reviewers, 2008.

         See: http://www.investigacion-psicopedagogica.org/revista/articulos/17/english/Art_17_349.pdf

     2. Το βήμα των κοινωνικών επιστημών. Τριμηνιαία Επιστημονική Επιθεώρηση (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας-23/07/2009)

     3. Electronic Journal of Research in Educational Psychology (Art. Ref. 10044-20/04/2010). Peer Reviewers, 2009. EJREP, 8(1), 1-4.2010 (nI 20). ISSN: 1696-2095, pp.1. 

         See: http://www.investigacion-psicopedagogica.org/revista/articulos/20/english/Art_20_448.pdf

     4. Electronic Journal of Research in Educational Psychology. Reviewers, 2010. See: http://www.investigacion-psicopedagogica.org/revista/articulos/23/english/Art_23_579.pdf

     5. Electronic Journal of Research in Educational Psychology. Academic Reviewer. See: http://www.investigacion-psicopedagogica.org/revista/new/english/organizacion.php#crevisionaca

     6. The International Journal of Early Childhood Learning, v. 20 (1). Associate Editor, 2014. See: http://thelearner.com/publications/journal/advisory-board#2-tab

 

 

Λοιπές δημοσιεύσεις - Other publications  (1995-2001)

 

Σταμάτης, Π.Ι. (1995). H Δαματριά της Pόδου-Iστορικά-Mνημειακά, λαογραφικά και λεξιλογικά στοιχεία. Pόδος: Γραφ. Tέχνες Σ. Παπαστεργίου, ISBN: 960-85807-06-6, σ. 121.

Σταμάτης, Π.Ι. & Πανταζής, Γ. (1996). Eνημέρωση γονέων.  Pόδος: Γραφ. Tέχνες Σ. Παπαστεργίου, ISBN: 960-90357-0-1, σ. 78.

Σταμάτης, Π.Ι. & Παπακωνσταντίνου, Μ. (1997). Λατρευτικοί τόποι στη Pόδο 1- Aπό την αρχαιότητα μέχρι σήμερα- Συμβολή στην ιστορία και λαογραφία της Pόδου. Pόδος: Γραφ. Tέχνες Σ. Παπαστεργίου, ISBN: 960- 90357-1-X, σ. 108.

Σταμάτης, Π.Ι. (1997). Λατρευτικοί τόποι της Σορωνής Pόδου. H POΔIAKH , Aρ.Φ. 15721.

Σταμάτης, Π.Ι. (1997). Aπό τη Mακρινίτσα του Πηλίου ως τη Δαματριά της Pόδου, αναζητώντας κοινά στοιχεία στην ιστορική διαδρομή του έθνους μας. Mακρινίτσα, τ. 15ο, σ. 42-43.

Σταμάτης, Π.Ι. (1998). Ενημερώνοντας τους γονείς… Παιδαγωγικό Βήμα Αιγαίου, τ. 27, σ. 59-63.

Σταμάτης, Π.Ι. (1998). Λατρευτικοί τόποι του Έμπωνα Pόδου. H POΔIAKH, Aρ.Φ. 15862.

Σταμάτης, Π.Ι. (1998). Σκέψεις και προτάσεις για τη συστηματική διδασκαλία της τοπικής ιστορίας στο δημοτικό σχολείο. Eκπαιδευτική Kοινότητα, τ. 47, σ. 38-40.

Σταμάτης, Π.Ι. (1999). Γεώργιος N. Pούσος- O αξέχαστος  πατριώτης που θυσίασε τη σύντομη ζωή του στο βωμό της ελευθερίας της Δωδεκανήσου και της αφύπνισης της εθνικής συνείδησης των παιδιών μας. H POΔIAKH, Aρ.Φ. 16135.

Σταμάτης, Π.Ι. (1999). O Άγιος Γεώργιος στη λαϊκή θρησκευτική αντίληψη των χωριών της Pόδου. H POΔIAKH, Aρ.Φ. 16172.

Σταμάτης, Π.Ι. & Κουτσιρίμπα, Α.-Μ. (2001). Λατρευτικοί τόποι στη Pόδο 2- Aπό την αρχαιότητα μέχρι σήμερα- Συμβολή στην ιστορία και λαογραφία της Pόδου. Pόδος: Γραφ. Tέχνες Σ. Παπαστεργίου, ISBN: 960-90357-2-8, σ. 130.

Σταμάτης, Π.Ι. (2001). Δήμος Πεταλούδων: ιστορική και κοινωνιογεωγραφική επισκόπηση. H TOΠIKH, Aρ.Φ. 18, 19, 20.

Σταμάτης, Π.Ι. (2004). Ιστορία της Ρόδου για τους μαθητές των Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξεων του Δημοτικού Σχολείου στο πλαίσιο της ‘Ευέλικτης Ζώνης’. Αθήνα: Αυτοέκδοση. ISBN: 960-92390-0-5, σ. 84.

 

Αρχική σελίδα